星期二, 11月 06, 2012

S3第一集八分鐘preview



防雷頁
不怕雷的請繼續閱讀



時間軸(轉自巴哈
0:00 – 0:32
EarthPony Guard:
News from North Equestria. Er.. Your Highness..
陸馬(第一次看到陸馬侍衛)侍衛:
從北Equestria來的急報! Er.. 殿下.

Celestia:
Yes?
怎麼了?

Guard:
I am anxious to tell you… It.. It has returned.
侍衛:
我急著要稟告您… 它…. 他回來了!

Celestia:
Find Princess Cadance and Shining Armour
立刻招喚Cadance公主與Shining Armour

Guards:
Yes. Your Highness
衛兵們:
是的! 殿下!

Celestia:
My dearest Twilight, you must come to Canterlot at once.
我最親愛的Twilight. 你必須立即來到坎特拉城

2:18—5:38
Celestia與Luna望著最新的歷史壁畫—Cadance與Shining Armour的愛情守衛了Equestria的故事

Luna:
… Are you sure you don’t want me to go as well?
… 你真的確定不要我跟她們一起去?

Celestia:
Yes. Princess Cadance and Shining Armour are already there. The others will join themselves.
是的. Cadance公主與Shining Armour已經到達那裏了. 其餘的夥伴會加入她們.

Luna:
The empire’s magic is powerful. They can not confront him. My sister.
控制水晶帝國的魔法非常的強. 他們沒有辦法面對它的. 姊姊.

Celestia:
She (Twilight) will succeed their task. And when she does, we’ll know she is much closer being ready.
她(Twilight)一定會完成任務的. 當她成功之後, 我們就能知道她越來越接近準備完成(面對最後的試煉).

Twilight出現
Er kem.. (咳咳)

Celestia:
Trust me, little sister.
相信我, 妹妹.

Luna假裝不在意的離開 魂不守舍的Twilight.
Twilight:
You want to see me? To give me a test? I brought items well and plenty paper should work….. Sorry! Sorry!
你要接見我? 你要給我考核嗎? 我把家當都帶來了, 而且有一堆紙可以寫.. (打翻) 抱歉! 抱歉!

Celestia:
This is a different kind of test. The crystal empire has returned.
這是另外一種試煉. 水晶帝國已經回來了.

Twilight:
The crystal empire? Er.. I’m sorry I thought I’ve studied.. I.. Well I get anything any my books..
水晶帝國? 我抱歉.. 我想我曾讀過.. 我.. 好, 我帶的書應該都有寫.. (著急)

Celestia:
There wouldn’t be. You don’t remember it ever exist at all. Even my knowledge of this empire is limited. What I do know, it is contained by a powerful magic. One thousand years ago, King Sombra,a unicorn as a heartless blackest knight took over the crystal empire. He was utterly dethrone, turned shadow and was banished to the ice of the artic north. But not before he was able to pre-curse the pony empire. That curse cause it banished to a bear-air.
妳的書上不會有寫的. 而且妳根本不知道她曾經存在過. 即使是我, 我對這國家的認知也是有限. 我只知道這個國家是被一個強大的魔法所維持的.
一千年前, 一個無情的獨角獸黑騎士--King Sombra,侵占了這個國家. 他後來被我和妹妹徹底的趕下王座, 被打為暗影, 封印在極北的冰雪之中. 但我們來不及在他詛咒這個小馬國度前封印他. 他的詛咒使這個國家憑空消失了.

Celestia向Twilight解釋水晶帝國與小馬國的關係
Celestia:
If the empire is built with hope and love, those things will go across all the Equestria.
如果這帝國充滿著希望與愛, 這些美德將反映到Equestria的每個角落.

Celestia:
If hatred and fear did hold, which is why I need your help to finding a way to protect it.
但如果它被仇恨與恐懼所控制….. 這就是為什麼我需要妳協助去找尋一個保護這國家的方法!

Twilight:
You want me to help protect an entire empire?
妳要我去保護整個帝國?

Celestia:
It is as I said “A different kind of test”. The one I certain you will pass.
這就是我說的”另外一種試煉”. 而且這是我確信妳一定可以通過的試煉.

Twilight聽到這句話, 回復了自信
Twilight:
How do I begin?
那我該怎麼開始?

Celestia:
By joining Princess Cadance and Shining Armour in Crystal Empire.
Cadance公主與Shining Armour已經在水晶帝國了, 妳要加入她們的行列.

Twilight:
My brother’s there?
我哥在那?

Celestia:
He is. And your pony girlfriends will join as well.
沒錯. 而且妳的朋友們也會加入遠征隊.

Celestia:
I have every confidence you will succeed. When you do, I’ll know you are ready to move on to the next level of your studies.
我對妳的成功有絕對的信心. 當你成功後, 我就確信妳將準備好面對下一階段的學習了.

(Luna stood outside the door, she’s concerning about Twilight. And Twilight saw her.)
(Luna一直都在門外, 她一直擔心著Twilight. 而且Twilight看到她擔心的眼神)

Twilight:
But.. But if I failed..?
但…. 如果我失敗的話….?

Celestia:
You won’t
妳不會的.

Twilight:
But.. What if?
但… 我說”如果”..

(Celestia took a hoof under Twilight’s shoulder)
(Celestia的蹄輕拍著Twilight的肩膀)

Celestia: BUT TWILIGHT! In the end it must be YOU and YOU ALONE who ultimately assist Princess Cadance and Shining Armour doing what needs to be done to protect the empire. DO YOU UNDERSTAND?
Celestia嚴肅地說著, 且Luna也加入了她的行列.
但是TWILIGHT妳要記住! 在最後一刻, 妳必須獨自來完成Cadance公主與Shining Armour所需要妳為保護這個帝國所進行的行動. 妳明白嗎?

Twilight:
Umm

Celestia:
Then go. There is no time to lose.
去吧! 已經沒有時間可以浪費了!

沒有留言:

張貼留言